Škoda Roomster 1.2 TSI - zkušenosti
Náš devítiletý modrý Roomster s dvěma sty tisíci kilometry se snažím udržovat ve stavu blízkém novému vozu. Někdy je to ale fuška. Po zimě mě nejvíc trápí koroze…
Náš devítiletý modrý Roomster s dvěma sty tisíci kilometry se snažím udržovat ve stavu blízkém novému vozu. Někdy je to ale fuška. Po zimě mě nejvíc trápí koroze…
(AKTUALIZOVÁNO)
Evidence všech návštěv autorizovaných servisů v době záruky i po jejím skončení. Během prodloužené záruky byla několikrát uplatněna reklamace kvůli vrzání interiéru a podvozku nebo rachtání motoru po nastartování. A po skončení záruky přišly první závady. Jen za poslední rok platím za servis souhrnnou částku přes 100 000 Kč.
Nejen já, ale snad i řada z vás, mých úctyhodných čtenářů, jsme s dechberoucí výdrží čekali na článek o příjezdu Caddyho domů. Ten stále ne a ne přijít. Ale teď už definitivně: TADY JE :-)…
Jestli se zajímáte o dvojkový Duster, můžete se kochat velkou fotogalerií exteriéru i interiéru původního předfaceliftového provedení.
(AKTUALIZOVÁN PŘEHLED AKČNÍCH MODELŮ PRO ROK 2024)
Nejčerstvější změny, jaké výrobce provedl na konzervativně orientovaném voze, jsou zarážející. Snaží se jimi sice zachovat aktuálnost letitého modelu, ale kdyby nedělal nic, prospěl by mu více…
Shrnul jsem pětiměsíční soužití s Dacií Duster druhé generace. Též se dozvíte, za kolik jsem ji prodal…
(DOPLNĚNY FOTKY)
Více jak dvouleté čekání na Caddyho se konečně chýlí ke konci. Pojďte si přečíst mé poslední zápisky před jeho převzetím, ve kterých popisuji další změny v konfiguraci i úvahy nad jinými možnostmi.
(AKTUALIZOVÁNO)
Odsuzujete Dacie bez vlastní zkušenosti? Budete se možná divit, jenže některé věci jsou u nich vyřešené lépe než u Škodovek a Volkswagenů. Jen růžové to také není. Co je fajn a co ne?
(AKTUALIZOVÁNO)
O kosmické raketě jménem Hyundai Staria už jste asi četli mnohé. Sám se o ní velmi zajímám a tak přináším informace ne zcela známé…
(AKTUALIZOVÁNO O NOVINKY PRO ROK 2024)
Nevyznáte se v nabídce Volkswagenu Caddy? Nevadí, tady je přehled všech možností, které můžete zvolit. V roce 2023 došlo k výrazné redukci šíře variant. Co přinese rok 2024?
Velkorysá vnější šířka Dusteru napovídá, že usadit vedle sebe své tři potomky v autosedačkách nebude problém. Tak se pojďme podívat na výsledek…
Lámete si při zvažování koupě Volkswagenu Caddy hlavu, jestli bude stačit základní 4,5metrová verze? Dává smysl si připlatit za dlouhou karoserii, i kdyby to mělo být jen tak pro jistotu? Třeba vám pomůže tento článek.
Máme nověMoje první neškodovka objednána 10. ledna 2022. Stejně jako u Roomstera v roce 2014 jsem opět volil mezi srdcem a rozumem. Srdce bylo pro Tourana (tenkrát pro Yetiho), ale rozum vybral Caddyho Maxi, který se lépe popasuje se sedmi lidmi a jejich zavazadly. Obrovským argumentem byly též šoupací dveře a nabídka vnějších barev. Cena po slevě 913 617 Kč. Avizovaná dodací doba 9–12 měsíců nebyla dodržena. Vůz byl konečně vyroben až v 9. týdnu 2024.
MámeDruhý Roomster v rodině byl objednán jako náhrada za havarovanou a prodanou Octavii. Jedná se o akční model Trumf Ambition doplněný o další individuální prvky výbavy. V nabídce byly dva motory, buď moderní 1,2 TSI nebo léty osvědčený 1,4 16V, který pohání našeho staršího Roomstera. Turbomotor jsem dosud neměl, takže jeho volba byla pro mě jasná. Cena vozu v téměř plné výbavě byla po všemožných slevách stlačena na pouhých 329 000 Kč.
MámeNalezen náhodně na Sbazaru a zakoupen v červnu 2019 v Plzni od první majitelky. Celý život garážovaný a najeto měl asi 57 000 km. Má nádherně zachovalý hnědobéžový interiér s netknutými sedadly a konzervované dutiny a podvozek. Do soli ani deště ho už nepustím. Stál mě 50 000 Kč, z toho 10 000 Kč činila ekologická daň. Ve výbavě nemá nic a i to se mi na něm tolik líbí.
ProdánoPřišel nečekán nezván do mé nešťastné životní etapy. Vůz, který bych si dobrovolně nikdy nepořídil, si mě postupně získává svou upřímností, překvapivou kvalitou, tichým a levným cestováním. A vlastně se mi i líbí. Zakoupen 4. listopadu 2023 za 339 900 Kč jako tříletá ojetina českého původu s najetými 67 578 km. Nejraději však na něm mám ty čtyři stovky, které mě stojí plná nádrž plynu.
ProdánoOctavia nahradila v naší rodině v říjnu roku 2009 Felicii a stala se tak vozem číslo jedna našeho vozového parku. Původně měl na jejím místě být Yeti, Fabia Scout či Octavia Tour. Nakonec jsme se rozhodli pro předváděcí model Octavie druhé generace ve výbavě Elegance s najetými 1 750 km. Zdarma jsme dostali sadu kompletních zimních kol. Nad rámec verze Elegance má auto navíc jen metalízu a prodlouženou záruku. Octavia byla v roce 2014 nabourána a následně prodána.
ProdánoRoomster je ve výbavě Style a pohání jej zážehový motor. Cena tohoto modelu byla v roce 2006 necelých 400 000 Kč, náš byl ještě o něco dražší. Do objednávky jsme navíc uvedli mlhové světlomety, podélné střešní ližiny, autorádio Dance s CD a mp3 přehrávačem, další čtyři reproduktory vzadu, sklopný stolek na zadním prostředním sedadle a samozřejmě metalický lak. Jako dárek jsme dostali zabezpečení řazení od Constructu. V naší rodině byl od července 2006 do června 2022.